Система оперативного спостереження за станом вагонного парку

Система призначена для використання в організаціях-вантажоперевізниках, що виконують перевезення залізницею з використанням власного вагонного парку. Дані про стан і дислокацію груп вагонів і окремого вагона використовуються для оперативного прийняття управлінських рішень на середньому й верхньому рівнях керування підприємством.

Система оперативного спостереження
Зведення про стан вагонного парку

Призначення системи:

  • Зменшення трудомісткості й тривалості обробки вхідної інформації про стан вагонного парку;
  • Забезпечення оперативного доступу до даних про стан вагонного парку за допомогою формування в діалоговому режимі інтерактивних (електронних) документів і друкованих звітних форм;
  • Підвищення оперативності рішення завдання по формуванню Зведення про стан вагонного парку;
  • Створення й підтримка інформаційного середовища для рішення завдань планування, обліку, менеджменту в області вантажоперевезень залізницею.

У базі даних системи зберігаються технічні характеристики й "історія" кожної одиниці вагонного парку від моменту появи до зняття з обліку. У базу даних вносяться всі рейси вагона (навантаженого, порожнього), враховуються проведені ремонти - капітальний, деповський, поточний.

Оригінальний алгоритм обробки вхідних даних дозволяє відслідковувати дислокацію партій вагонів і/або окремого вагона й одержувати при щоденній обробці повну інформацію про всі переміщення вагона.

Виконується автоматичне виявлення й обробка так званих "підозрілих" ситуацій, що вимагають втручання диспетчера або менеджера. Вони можуть бути викликані помилками у вхідних даних або нестандартному розвитку ситуації, наприклад, зміною напрямку руху навантаженого вагона, зміна дислокації вагона, що перебуває в ремонті й т.п.

Користувальницький інтерфейс і бізнес-логіка системи реалізовані у вигляді настільного (desktop) додатка, що працює на платформі MS Windows2000/XP.

Потреби користувача

  • Облік наявного парку вагонів;
  • Відстеження стану й дислокації груп вагонів і кожного вагона парку для оперативного прийняття управлінських рішень;
  • Облік ремонтних робіт (капітальних, деповських, поточних).

Проблеми

  • Висока трудомісткість обробки вхідної інформації при формуванні оперативного ЗВЕДЕННЯ (на дату й час) про дислокацію вагонів;
  • Наявність неточностей і помилок у вхідних даних;
  • Різке збільшення тривалості й трудомісткості ручної обробки інформації при збільшенні кількісного складу вагонного парку.

Рішення

Система "ПАРК" забезпечує:
  • Прийом вхідних даних, їхню попередню обробку й занесення в базу даних;
  • Обробку вхідних даних оригінальним алгоритмом, що забезпечує побудову ЗВЕДЕНОГО документа для аналізу й прийняття рішень;
  • Облік неробочих вагонів (що перебувають у ремонті або не беруть участь у перевезеннях з інших причин);
  • Засоби пошуку, сортування й фільтру даних для формування нерегламентованих звітів.

Переваги

  • Значне зниження трудомісткості й тривалості обробки вхідної інформації;
  • Підвищення оперативності й вірогідності одержання довідкових і звітних даних;
  • Автоматичне розпізнавання "підозрілих" ситуацій у русі вагонів, що вимагають втручання диспетчера або менеджера;
  • Зручний інтерфейс користувача дозволяє освоїти роботу із системою протягом 1-2-х занять.

Середовище розробки: Delphi 7.0, MS Access 2000.

Операційна система: Windows 2000/XP.

Експорт даних: MS Excel 97-2002.

Користувачі системи:

  • Диспетчер;
  • Менеджер з перевезень;
  • Керівники підрозділів з комерційної роботи та маркетингу.

Вхідні дані:

  • Номер вагона;
  • Код вантажу;
  • Вага;
  • Операція;
  • Станція дислокації;
  • Дата й час;
  • Станція призначення;
  • Номер поїзда;
  • Індекс поїзда.

Вихідні дані:

ЗВЕДЕННЯ - оперативний звіт установленої форми на дату й час, що включає:
  • ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ - кількість вагонів за призначенням (світлих, темних), за станом (робочих - неробочих), за власниками, за темами;
  • НЕРОБОЧІ ВАГОНИ - перелік неробочих вагонів із вказівкою дислокації, видів ремонту або інших причин виходу з ладу;
  • ДИСЛОКАЦІЯ навантажених і порожніх робочих вагонів.

Основні функції системи:

  • Облік наявного парку вагонів;
  • Ведення обліку ремонтних робіт (планових і поточних);
  • Автоматичне складання оперативного ЗВЕДЕННЯ про дислокацію навантажених і порожніх вагонів;
  • Автоматичне виявлення нестандартних ("підозрілих") ситуацій у русі вагонів, що вимагають реагування диспетчера (менеджера);
  • Внесення корегувань у результат розрахунку в діалоговому режимі;
  • Виконання запитів до бази даних у вигляді комбінації операцій пошуку, сортування, фільтру, експорт результату запиту у формат електронних таблиць Excel;
  • Автоматична класифікація вагонів по Темі руху – множині вагонів, пов'язаних з певною станцією навантаження або темі, що задається довільно (для зручності спостереження за групою вагонів);
  • Можливість попарного використання різних інструментальних панелей в інтерфейсі користувача для оперативного уточнення довідкової й звітної інформації.